enerWE Partnerplattform

enerWE Partnerplattform utvikler annonsørinnhold for utvalgte kunder.

Annonsørinnhold:

– Jeg ser frem til å høre om hvordan energibransjen skal kommunisere nå som vi står midt oppi det grønne skiftet

Publisert

Rune Kibsgaard Sjøhelle jobber som senior rådgiver i kommunikasjonsbyrået Fo°tprint. Selskapet bidrar til at aktører som ønsker å gjøre en forskjell i det grønne skiftet, får den oppmerksomheten de fortjener.

I 2019 arrangeres enerWE Communication Conference for 6. året på rad. Tradisjon tro så gjør vi intervjuer med deltakere for å legge til rette for nettverksbygging FØR, UNDER og ETTER konferansen.

– Hva driver du med på fritiden?

– Jeg sykler landeveissykkel, og går på ski – og kommer neppe til å vinne noe.

– Sjekker du daglig facebook hver dag før frokost?

– Ja, absolutt. Facebook har blitt en viktig nyhetskanal.

– Har du deltatt tidligere på enerWE Communication Conference?

– Nei.

– Hva er din forventning til enerWE Communication Conference?

– Jeg ser frem til å høre om hvordan energibransjen skal kommunisere nå som vi står midt oppi det grønne skiftet.

– Vi i enerWE mener energidebatten ofte er mer styrt av følelser enn av fakta. Hva mener du?

– Ja, så til de grader. Vi har sett det i 2018 gjennom ACER-debatten, som ble veldig følelsesstyrt og nå i høst blant annet i kjølvannet av Lykkeland-suksessen på NRK, hvor velferden trekkes frem som kronargumentet for olje- og gassindustrien. Det er den samme retorikken som for eksempel Polen bruker om sin kullindustri.

Du treffer Rune og mange andre på enerWE Communication Conference den 14. mai 2019.