TEAM Nordmarka

TEAM Nordmarka

TEAM Nordmarka arrangerer konferanser i en bred energibransje.

Annonsørinnhold:

Forberedelse til ONS

Publisert

Bransjen deler erfaringer.

Energy Communition Conference samlet forrige uke omkring 125 deltakere i Stavanger. Konferansearrangøren hadde engasjert NOR PR til å lede parallelle workshops. En av workshopene omhandlet forberedelser til ONS 2014.

Erfaringsdeling på tvers av selskap

Punktene under gir en oppsummering av det konferansedeltakerne mente var viktig i forbindelse med forberedelsene til ONS.

  • Jobb for å få deler av toppledelsen til å stille på standen.
  • Prøv å påvirke programmet i god tid.
  • Definer målet for deltakelsen.
  • Husk å coache de som skal være på stand: hvordan skal de oppføre seg?
  • Konsentrer dere om ett eller i det minste få budskap på standen.
  • Selv om du representerer en mindre bedrift kan målet være beste stand.
  • Sørg for god en god icebreaker og at du får en stemning på standen som er i tråd med bedriftenes verdier og kjerneområder.
  • Tenk på hva som er kundens og den besøkendes behov. Hvorfor skal de besøke standen din?
  • Book møter i forkant og sørg for riktig bemanning på standen.
  • Hva er målet for ONS?

    Det er viktig å sette opp mål for ONS. Her er noen punkter som NOR PR anbefalte konferansedeltakerne å definere:

    • Hvem skal vi møte, hva vil vi oppnå og hva skal vi snakke om?
    • Hvordan skal vi nå frem med budskapet til rett målgruppe?
    • Skal vi kun pleie eksisterende samarbeidspartnere eller også skaffe nye?
    • Hvor mange leads skal vi skaffe?
    • Skal vi bruke ONS som rekrutteringsarena?
    • Planlegging av dagene

      NOR PR anbefalte konferansedeltakerne å planlegge dagene i god tid før ONS.

      • Hvordan skal vi utnytte dagene best mulig?
      • Kartlegge hvem som kommer på ONS og hvem vi ønsker å treffe
      • Booke møter og lage en tidsplan
      • Bosituasjon, bespisning og møtefasiliteter
      • Markedsføring

        I forkant av ONS er det viktig å markedsføre seg slik at målgruppen tar turen innom utstillerstanden. Her er noen av sjekkpunktene som konferansedeltakerne fikk fra NOR PR.

        • Hvordan skal vi informere ulike aktører om at vi skal på messen? (mailsignatur, nyhetsbrev, annonser, etc.)
        • I hvilke kanaler skal vi være tilstede? (nettside, Sosiale medier, program/trykksaker, etc.)
        •  PR/media
        • Ønsker vi å benytte messen som arena for å spre en nyhet?
        • Ønsker vi redaksjonell omtale under ONS? Hvordan skal dette oppnås?
        • Skal vi samarbeide med kunder eller andre i forbindelse med deltagelsen?
        • I tillegg anbefalte NOR PR konferansedeltakerne å tenke gjennom følgende tre punkter:

          • Skal vi ha foredrag/workshops i forbindelse med ONS?
          • Har vi budskap som kan være relevant for deltagerne?
          • Hvordan kan vi utnytte den faglige arenaen ONS?
          • Under og etter ONS

            I denne artikkelen har vi fokusert på forberedelser til ONS. I de to neste artikklene vil fokusere på hva som er viktig underveis og etter ONS.

            Stay tuned!

            ---

            Les også:

Powered by Labrador CMS