Mintra Group

Empty article - Subtitle

Annonsørinnhold:

Ledige stillinger i Mintra Group AS

Publisert

Mintra Group AS ønsker å knytte til seg engasjerte medarbeidere i rollene som teknisk konsulent, teamleder for IT Operations og IT Project Manager i Bergen.

Om arbeidsgiveren

Mintra Group leverer HR-, kurs og kompetansetjenester og -systemer til olje- og gass, bygg og anlegg, energi og maritime virksomheter. Selskapet har omkring 100 ansatte og har kontorer i Oslo, Stavanger, Bergen, Aberdeeen, Dubai og Singapore.

Nettverk: Facebook LinkedIn

Bli oppdatert! Meld deg på vårt nyhetsbrev her

IT OPERATIONS – TECH SUPPORT CONSULTANT, BERGEN

Arbeidsgiver: Mintra Trainingportal AS

Stillingstittel: IT driftskonsulent

Sted: Bergen

Frist: 31.01.2017

Varighet: Fast

Vi ønsker å knytte til oss en engasjert medarbeider, med gode evner til å arbeide både selvstendig og i team. Som konsulent på teknisk vil du arbeide med kundesupport, kundeleveranser og Mintra sin systemportefølje i et life-cycle-perspektiv. Du vil ha tett dialog med kunder, både nasjonalt og internasjonalt.

Arbeidsoppgaver:

  • Delta i dag til dag leveranser mot kunder.
  • Kundekontakt, -støtte og -rådgivning mot nasjonale og internasjonale kunder
  • Arbeide med kundesupport som 2. linje teknisk
  • Støtte mot MintraGroup sitt eget utviklings- og testteam
  • Delta i større og mindre leveranseprosjekter, med teknisk leveranser som datamigrering, systemintegrasjon, installasjon, inkludert noe kundespesifikk utvikling
  • Være deltakende i selskapets SaaS Strategi (Leveranseprosesser, monitorering, sikkerhet, kapasitetsstyring)
  • Initiere og følge opp kontinuerlig forbedringstiltak basert på hendelsesanalyse og statistikk.
  • Ønskede kvalifikasjoner:

    • Min. 3 års høyskoleutdannelse innen IT/teknologi (Bachelorgrad)
    • Teknisk driftserfaring på ulike databaseplattformer (Oracle, Sybase, MS SQL)
    • Erfaring med Oracle mhp. utvikling (PLSQL) og drift (DBA)
    • Minimum 5 års erfaring med IT drift (applikasjonsdrift og infrastruktur)
    • Ønskelig med erfaring fra Microsoft Azure eller andre skybaserte IT-tjenester (cloud computing)
    • Erfaring med databasekommunikasjon og -replikering
    • Snakker og skriver flytende norsk og engelsk
    • Personlige egenskaper:

      • Service- og kundefokusert
      • Systematisk, grundig, analytisk og god vurderingsevne
      • Stor arbeidskapasitet og effektiv arbeidsform
      • Evne til og interesse for å samarbeide på tvers av fagområder
      • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
      • Ha sans for detaljer, men samtidig kunne se de store linjene
      • Interesse for å sette seg inn i nye systemer og løsninger
      • Har et sterkt personlig engasjement
      • Er initiativrik, fleksibel og lærevillig?
      • Kontinuerlig arbeider for å øke kompetansen rundt verktøy, teknologi og metode
      • Vi kan tilby gode betingelser i et selskap med høy trivsel, spennende arbeidsoppgaver og gode ordninger.

        Spørsmål til stillingen kan rettes til Roy Eidsheim, Director Software Services, tlf. 920 84 522.

        Tiltredelse: Snarest

        Sektor: Privat

        Sted: Fjøsangerveien 50 D, 5059 Bergen

        Lønn: Etter avtale

        Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester - Internettbaserte tjenester - IT

        Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support / Brukerstøtte/support - IT drift og vedlikehold / Drift/Operations - IT drift og vedlikehold / IT-support

        Søk på stillingen her

         

        IT OPERATIONS – TEAM LEAD, BERGEN

        Arbeidsgiver: Mintra Trainingportal AS

        Stillingstittel: Teamleder IT-drift

        Sted: Bergen

        Frist: 31.01.2017

        Varighet: Fast

        Vi ønsker å knytte til oss en engasjert medarbeider, med gode evner til å arbeide både selvstendig og lede teknisk team. Som Team Lead vil du få ansvar for kundeleveranser og Mintra sin systemportefølje i et life-cycle-perspektiv. Du vil ha tett dialog med kunder, både nasjonalt og internasjonalt.

        Arbeidsoppgaver:

        • Lede og organisere teknisk team i dag til dag leveranser mot kunder.
        • Ansvar for organisering og strukturering av systemleveranse (Deploy og konfigurasjonsstyring)
        • Kundekontakt, -støtte og -rådgivning mot nasjonale og internasjonale kunder
        • Ansvarlig for planlegging og støtte til implementering av tjenesteløsninger i kundens eget driftsmiljø.
        • Støtte mot eget utviklings- og testteam
        • Delta i større og mindre leveranseprosjekter, med teknisk leveranser som datamigrering, systemintegrasjon, installasjon, inkludert noe kundespesifikk utvikling
        • Være deltakende i selskapets SaaS Strategi (Tjenesteutvikling, Leveranseprosesser, SLA avtaleverk, monitorering, sikkerhet, kapasitetsstyring)
        • Initiere og følge opp kontinuerlig forbedringstiltak basert på hendelsesanalyse og statistikk.
        • Ønskede kvalifikasjoner:

          • 3-5 års høyere utdannelse innen IT/teknologi
          • Teknisk driftserfaring på ulike databaseplattformer (Oracle, Sybase, MS SQL)
          • Erfaring med Oracle mhp. utvikling (PLSQL) og drift (DBA)
          • Minimum 5 års erfaring med IT drift (applikasjonsdrift og infrastruktur), ITIL sertifisering er en fordel
          • Ønskelig med erfaring fra Microsoft Azure eller andre skybaserte IT-tjenester (cloud computing)
          • Erfaring med databasekommunikasjon og -replikering
          • Erfaring fra standardsystemer og teknologi fra store internasjonale selskaper som Oracle, IBM, Microsoft eller andre
          • Snakker og skriver flytende norsk og engelsk
          • Personlige egenskaper:

            • Service- og kundefokusert samt evne å jobbe selvstendig
            • Faglig sterk med god gjennomføringsevne
            • Systematisk, grundig, analytisk og meget god vurderingsevne
            • Stor arbeidskapasitet og effektiv arbeidsform
            • Evne til og interesse for å samarbeide på tvers av fagområder
            • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
            • Ha sans for detaljer, men samtidig kunne se de store linjene
            • Interesse for å sette seg inn i nye systemer og løsninger
            • Har et sterkt personlig engasjement
            • Er initiativrik, fleksibel og lærevillig?
            • Kontinuerlig arbeider for å øke kompetansen rundt verktøy, teknologi og metode
            • Vi kan tilby gode betingelser i et selskap med høy trivsel, spennende arbeidsoppgaver og gode ordninger.

              Spørsmål til stillingen kan rettes til Roy Eidsheim, Director Software Services, tlf. 920 84 522.

              Tiltredelse: Snarest

              Sektor: Privat

              Sted: Fjøsangerveien 50 D, 5059 Bergen

              Lønn: Etter avtale

              Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester - Internettbaserte tjenester - IT

              Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support / Brukerstøtte/support - IT drift og vedlikehold / Drift/Operations - IT drift og vedlikehold / IT-support

              Nøkkelord: drift, database, infrastruktur, support, utvikling

              Søk på stillingen her

              IT PROJECT MANAGER – NORWAY, BERGEN

              Arbeidsgiver: Mintra Trainingportal AS

              Stillingstittel: Project Manager

              Sted: Bergen

              Fris: 31.01.2017

              Varighet: Fast

              About the role

              This is an exciting opportunity for an experienced IT Project Manager to join us.  You will be responsible for managing delivery projects within software, customisation or upgrade projects with full responsibility for delivery against project targets, scope, budget, quality and timeline with leadership of the cross functional business and IT Project Team.

              Key accountabilities / responsibilities

              • Accountable for delivery – achieving project targets to scope, timeline, quality , budget and technical solution
              • Represent overall project status and technical solution in milestone review
              • Lead, coach, challenge and motivate the cross functional project team
              • Drive continuous improvement of team performance within the project team
              • Oversee the overall IT systems landscape within the project
              • Scope and risk management
              • Ensure adherence to the Group governance and processes
              • Execution of Post implementation reviews and project closedown tasks
              • Management of testing, implementation, cutover and rollout tasks
              • Skills required

                • Proactive and tenacious ‘can do’ attitude to unblock issues and ensure progress
                • Experienced project leadership capabilities that drives team engagement and produces high quality development deliverables
                • Excellent communication skills with a strong commercial mind set and business acumen
                • Problem solver with a pragmatic approach
                • Ability to make timely decisions
                • Proven experience of having worked as an IT Project Manager
                • Assess situations to determine the importance, urgency and risks, and make clear decisions which are timely and in the best interests of the organisation
                • Professional Qualifications

                  • Degree educated
                  • Project Management Professional Certification or equivalen
                  • Application can be sent to: [email protected]

                    For more information, please contact: Siren Berge, VP Operations, Telephone no.: +47 92024424

                    Tiltredelse: Snarest

                    Sektor: Privat

                    Sted: Fjøsangerveien 50 D, 5059 Bergen

                    Lønn: Etter avtale

                    Bransje: IT – programvare – IT – Internettbaserte tjenester

                    Stillingsfunksjon: Prosjektledelse / Prosjektledelse –

                    Nøkkelord: prosjektleder, prosjektledelse, it-stilling

                    Søk på stillingen her

                    Følg oss på Facebook